Waarom online marketing? 7 redenen waarom je het zou moeten doen!

Online marketing. Het is bijna niet meer te missen in deze tijd. In dit artikel lees je waarom jij zou moeten starten met online marketing en waarom het goed is voor jouw bedrijf.

Jouw doelgroep targeten

Specifieke targeting is een speciale vorm van online marketing strategie die u de mogelijkheid biedt om u te richten op individuele gebruikers. Zo kunt u meer tijd en moeite investeren in specifieke marketingactiviteiten, waardoor u betere resultaten behaalt.

Je kunt tegenwoordig zoveel manieren verzinnen om de juiste doelgroep te vinden. Het kan gaan van interesse, leeftijd, waar je op hebt gezocht tot waar je werkt en wat je functie is. Er is dus heel veel mogelijk!

 

Het is toegankelijk voor iedereen!

Online marketing biedt een goedkope manier om een groot doelpubliek te bereiken. Het stelt de marketeer in staat de doelgroep rechtstreeks aan te spreken, zonder tussenpersoon (zoals een groothandel of detailhandel). Het internet geeft “klanten” onmiddellijk toegang tot informatie en stelt bedrijven in staat feedback van hun klanten te ontvangen. Beoordelingen van gebruikers kunnen een belangrijke bron van informatie zijn voor andere consumenten. Met de juiste marketing kan uw kleine onderneming zich onderscheiden en groeien. Dit is waar online marketing om de hoek komt kijken.

Een groot bereik!

Door online te adverteren kun je al heel snel een groot publiek aantrekken. Het is dus niet meer dat je op je vrije zondagochtend elk bedrijf langs moet gaan om een foldertje in de bus te doen of elke dag honderden koude telefoontjes plegen.

Online marketing maakt dit allemaal veel makkelijker! Door de juiste strategie te bepalen kun je met Social ads, Google Ads of zelfs LinkedIn of Twitter Ads een groot aantal bezoekers genereren. Ook voor winkels is dit een ultieme optie!

Tegenwoordig zijn er erg veel webshops en het is moeilijk om je daar tussen te krijgen, maar met de juiste advertenties kun je jouw online winkel flink opschalen.

 

Je ziet direct resultaat

Tegenwoordig hebben we handige tools die alles kunnen meten wat er online gebeurt. Zo kun je dus ook direct zien als iemand contact opneemt, een offerte aanvraagt of een aankoop doet. Dit is veel directer en je hoeft niet meer af te wachten wat de uitkomst van je campagne is.

Alles is meetbaar dus ook direct te optimaliseren. Dit is misschien nog wel het belangrijkste aspect van online marketing. Je kunt een campagne opzetten en voor eeuwig laten lopen, maar omdat e zoveel veranderd is het van belang dat je blijft optimaliseren om het beste resultaat uit je campagne te halen.

 

Je kunt je bedrijf direct opschalen

Je kunt je bedrijf exponentieel laten groeien door gebruik te maken van de vele mogelijkheden op het internet. Of het nu gaat om het verkrijgen van meer verkeer naar je website, of het rechtstreeks op de markt brengen van een product of dienst aan kopers over de hele wereld, er zijn talloze manieren waarop je online marketing kunt gebruiken om uw omzet en winst te verhogen.

Advertenties is een van de beste manieren om je bedrijf te laten groeien.

 

De zichtbaarheid van je bedrijf verbetert

Doordat je gebruik maakt van online marketing zal je bekendheid omhoog gaan. Mensen zien vaker je bedrijf voorbij komen en zullen dit gaan herkennen. Offline reclame werkt eigenlijk hetzelfde. Als je vaak in jouw regio een bepaalde bedrijfsauto ziet rijden met opvallende kleuren, dan zul je deze steeds vaker gaan herkennen. Dit is ook een groot onderdeel van online adverteren. Je laat constant je gezicht, of aanbod zien en wie je bent. Hierdoor zullen mensen je vaker zien en daardoor krijg je meer herkenning. Vaak zien we dat koude leads, iets minder koud worden omdat je op dat moment zeggen ‘Hee dat heb ik wel eens voorbij zien komen’

Uiteindelijk meer omzet

Dit is toch wel het grootste doel waarom je online marketing zou willen inzetten. Je wilt elke hardverdiende euro er natuurlijk ook weer uit krijgen. Daarom is het van belang als marketing bureau dat de ROAS goed op orde is en dat je geen geld verliest.

 

Deel dit bericht

Advies nodig over jouw groei strategie? 🚀