Google-advertenties
- Met relevante keywords bovenaan Google komen
- Niet teveel betalen per click
- Goed op Mobiel, tablet en Desktop
Google advertenties inzetten voor jouw business
Een van de meest bekende manieren van adverteren zijn toch wel Google Advertenties. Iemand zoekt iets op Google en jouw website komt bovenaan de pagina. Dit is een vorm van een Search Campagne. Google heeft natuurlijk nog meer mogelijkheden die bij kunnen krijgen aan het verkeer op jouw website.
Wil jij samenwerken?
Neem contact op!
Klaar om van start te gaan? Kom in contact met een van onze specialisten. We plannen samen vrijblijvend een kennismakingssessie in waarbij we gaan kijken naar jouw groei mogelijkheden!
Waarom zou je Google Ads inzetten?
Websitetalent is een zeer ervaren en betrouwbare partner op het gebied van Google Ads. Onze web professionals hebben ervaring met Google advertenties en staan altijd voor je klaar!
- Relevante zoektermen
- Niet teveel betalen
- Doelgericht zoekwoordonderzoek
- Zoekwoorden gericht op jouw business
- Bepaal zelf jouw budget
Wat zijn Google Ads?
Google Ads is verreweg de grootste zoekmachine van Google’s advertentieprogramma.
Door het te gebruiken, adverteert u op zoektermen, wat betekent dat uw advertentie alleen wordt gezien door internetgebruikers die al op zoek zijn naar jouw product of dienst.
Je kunt kiezen uit verschillende advertentiecampagnes en deze plaatsen in het zoeknetwerk van Google (lees: bovenstaande zoekresultaten) of het Google Display Netwerk (alle andere sites en partners van Google).
Internetgebruikers hebben de mogelijkheid om op uw advertentie te klikken, waardoor jij bezoekers krijgt.
Wat is voordeel van Google Ads
Groot bereik
Wat is het eerste wat mensen doen als ze iets op willen zoeken? Inderdaad, Googelen.
De zoekmachine verwerkt meer dan 2 biljoen zoekopdrachten per jaar. Meer dan 5 miljard zoekopdrachten per dag.
Sommigen van hen zijn op zoek naar oplossingen voor de problemen die uw bedrijf te bieden heeft. Als ondernemer kunt u hen helpen antwoorden te vinden.
Gericht adverteren
De Google-zoekmachine wordt zowel gebruikt door gebruikers die zich nog breed op een product richten, als door gebruikers die al heel specifiek naar een product zoeken. Het is belangrijk om precies te begrijpen hoe de customer journey van uw doelgroep eruitziet. Met deze inzichten kunt u uw doelgroep op het juiste moment van de juiste informatie voorzien. Met de juiste informatie bind je potentiële klanten aan die online op zoek zijn. Voor klanten in de koopfase is het belangrijk om correct door het transactieproces te navigeren en zo snel mogelijk vertrouwen te winnen.
Grip op je succes en meetbaar
Het grootste voordeel van Google Ads is dat je snel resultaten ziet. SEO en Google Ads zijn beide zoekmachinemarketingstrategieën om meer bezoekers en leads te genereren. Een geoptimaliseerd Google Ads-account kan bedrijven echter helpen om sneller de felbegeerde toppositie in de zoekresultaten te bereiken.
Hier zijn enkele redenen waarom het sneller en efficiënter is:
- Je kunt zich concentreren op alle zoekwoorden die u wilt vinden
- Je kunt een campagne op elk moment in- of uitschakelen
- Na het activeren van de campagne ben je direct zichtbaar
Het bovenstaande betekent natuurlijk niet dat u de voordelen van SEO moet negeren, aangezien deze voordelen op langere termijn hebben.